Bivanje v Evropi – izsledki tržne raziskave II. del

RE/MAX Slovenija - Internet je medij, ki ga najpogosteje uporabimo, ko iščemo novo nepremičnino


Stroški, lokacija in velikost so najpomembnejši kriteriji, preden se odločimo za ogled stanovanja ali hiše. Na prvi vtis najbolj vpliva videz kopalnice oziroma sanitarij, potreba po obnovi in vonj. Drugi vidiki, kot so luči, parkirni prostor in ogrevanje, so manj pomembni. Vsakemu petemu Evropejcu pa veliko pomeni otroško igrišče v bližini, kaže nedavna raziskava RE/MAX Evrope, ki je številka ena in najhitreje rastoča nepremičninska franšizna mreža v Evropi.

Raziskava z imenom »Iskanje in nakup nove nepremičnine v Evropi poteka v 16 evropskih državah in razkriva, da je internet glavni medij, ki ga uporabljamo pri nakupu ali najemu nepremičnin. Dve tretjini Evropejcev uporablja različne nepremičninske portale za iskanje nepremičnin, več kot 50 odstotkov pa uporablja spletne strani nepremičninskih agencij. Veliko jih prosi za pomoč svoje znance, prijatelje ali sorodnike - 44 odstotkov, predvsem ženske in državljani Avstrije, Češke, Grčije in Turčije, zaprosi za pomoč svoje znance. Največji izziv pri iskanju nepremičnine - ne glede na to, kateri vir uporabljajo, pa je cena.


Stroški, lokacija in velikost so najpomembnejši kriteriji

Preden se bodoči kupci odločijo, da si ogledajo stanovanje ali hišo, je najpomembnejši kriterij cena, zlasti v Nemčiji, Švici, Avstriji in Grčiji, ter v manjši meri v Turčiji in Italiji. Lokacija nepremičnine je pomembna za 82 odstotkov Evropejcev, čemur sledi velikost objekta (77 odstotkov). Druge informacije, kot so fotografije, so še posebej pomembne za mlade, medtem ko starejše ljudi bolj zanimajo podatki o energetski učinkovitosti ali leto izgradnje nepremičnine. "Cena je očitno ključni kriteriji za večino Evropejcev, " pravi Igor Horvat, direktor RE/MAX Slovenije." Vendar pa naša raziskava kaže tudi, da se lahko prioritete precej razlikujejo, odvisno od države in starosti tistih, ki iščejo novo stanovanje ali hišo. V Sloveniji pa opažamo vedno večji poudarek na energetski učinkovitosti nepremičnine."



Prvi vtis: Stanje sanitarij igra ključno vlogo

Kaj je pri prvem ogledu najbolj pomembno pa je - precej presenetljivo - stanje kopalnic in WC-jev. Skoraj polovica Evropejcev pravi, da največ pozornosti posveti stanju sanitarij, čemur sledi splošna potreba po obnovi in vonj nepremičnine.

Višje standarde pri prvem ogledu nepremičnine imajo ženske in starejši - ne glede na to, ali gre za kuhinjo, okolico ali zvočno izolacijo (debelina stene), so njihove zahteve bistveno višje.


Družinsko usmerjeni Evropejci

Še en pomemben dejavnih pri iskanju nepremičnine je njena soseščina. Na vprašanje kateri objekti bi v okolici bili najbolj dobrodošli, Evropejci pokažejo na družini prijazno sliko - najvišje uvrščena želja je želja po bližini otroškega igrišča in otroškega vrtca ali šole (oboje 19 odstotkov pozitivnih odgovorov), takšnim željam pa sledimo tudi Slovenci. Kljub temu se v nekaterih državah mnenja razlikujejo - samo 9 odstotkov Nemcev uvršča otroško igrišče kot pomemben dejavnik pri iskanju, medtem ko v Turčiji celo 48 odstotkov Turkov. Drugi pomembni objekti, ki kažejo na to, da bi bilo v takšni soseski lepo, so nakupovalna središča in restavracije s teraso. Tisto, kar bi iskalce novega doma v novi soseščini najbolj motilo, pa so letališča ali letalske poti - kar polovica Evropejcev si niti slučajno ne bi želela novega bivališča v takšni bližini.



Drage nepremičnine

Ko so Evropejci odgovarjali na vprašanja o izzivih med iskanjem nepremičnine so poudarili, da je bila cena stanovanj in hiš pogosto previsoka za njih, zlasti na Portugalskem, v Grčiji in na Češkem. Drugi izzivi vključujejo neprimerno razmerje med ceno in tistim, kar nepremičnina ponuja, iskanju primerne lokacije in pri opisih nepremičnin, ki ne odražajo realnega stanja.

"Za RE/MAX so pomembni slednji podatki, saj smo zadnja leta še posebej osredotočeni na to, da natančno ugotovimo želje in potrebe naših strank ter poiščemo le tiste nepremičnine, ki ustrezajo njihovim kriterijem, poudarja Igor Horvat iz RE/MAX Slovenije. Naše nepremičninske svetovalce posebej usposabljamo, da lahko tudi na tem področju izpolnjujejo visoke standarde storitve za iskalce nove nepremičnine. Zaradi velikih nesorazmerij pri cenah tudi v Sloveniji pa naši svetovalci dajo veliko poudarka na postavljanje primerne cene za nepremičnino, kar je za kupca pri nakupu zelo pomembna informacija, saj se veliko nepremičnin, predvsem pri tistih prodajalcih, ki prodajajo brez pomoči svetovalca, oglašuje po cenah, ki niso prilagojene trgu, torej usklajene s ponudbo in povpraševanjem.



O raziskavi

Kako živijo Evropejci in na kaj so pozorni pri iskanju nove nepremičnine? Kot vodilna evropska franšizna mreža, ki v Evropi deluje že več kot 20 let vemo, kaj si naše stranke želijo. Z namenom, da to znanje uporabimo in ga postavimo na trdne temelje, smo izvedli raziskavo, v kateri je sodelovalo več kot 8.000 ljudi, starih starih med 20 in 59 let, s stalnim prebivališčem v 16 različnih evropskih državah (Avstrija, Češka, Finska, Francija, Nemčija, Grčija, Italija, Nizozemska, Poljska, Portugalska, Slovaška, Španija, Švedska, Švica, Turčija in Velika Britanija). Raziskava je bila narejena v letu 2015 in izvedena preko spletnega raziskovalnega inštituta Marketagent.com, njen namen pa je bil ugotoviti trenutne življenjske pogoje Evropejcev, kakor tudi njihove želje in pričakovanja pri iskanju njihovega novega doma.


ALI VESTE?
EN SVET – EN ISKALNIK - Pripomoček za iskanje nepremičnin po vsem svetu, na enem mestu, v slovenskem jeziku

Tudi nepremičninski trg postaja globalen in kupci ne iščejo več nepremičnin samo v svojem okolju, temveč tudi drugje po svetu. Zato so v RE/Max-u razvili spletno stran global.remax.com, (http://global.remax.com/), kjer lahko kupci v 41 jezikih, vključno v slovenskem, iščejo nepremičnine iz 100 držav po svetu.

Obiskovalci lahko tudi preverijo cene v 31 različnih valutah in pridejo do zadnjih nepremičninskih novic in dogodkov.

RE/MAX Slovenija je mreža nepremičninskih družb z mednarodnim zaledjem, ki združuje lokalno strokovno znanje in mednarodne izkušnje. Danes povezuje že več kot 70 nepremičninskih svetovalcev v 12 nepremičninskih agencijah po vseh Sloveniji, ki delujejo po sistemu franšiz in imajo tako dostop do vseh znanj, izkušenj in pomoči krovne družbe. RE/MAX sicer velja za številko ena na področju prometa z nepremičninami in je najhitreje rastoča mreža nepremičninskih agencij v Evropi. Združuje agencije v 100 državah po svetu ter 33 državah v Evropi in beleži že 42 let kontinuirane rasti, samo v Evropi pa združuje več kot 16.000 nepremičninskih svetovalcev v več kot 1.700 neodvisnih agencijah.


Več informacij: Janja Čeh Horvat, izvršna direktorica RE/MAX Slovenija, tel: 02 749 34 62, fax: 02 749 34 65,
email: janja.cehhorvat@re-max.si , RE/MAX Slovenija, www.re-max.si.